Prima pagină > Uncategorized > sincron de atmosfera din tvr tg mures

sincron de atmosfera din tvr tg mures

am fost concediat din tvr targu mures. a fost una dintre cele mai interesante luni: am fost reporter fara un domeniu clar de activitate (ce parea clar e ca eram pe sport dar si pe alte domenii), n-am avut… dar ce sa va mai zic, mai bine cetiti NOTA EXPLICATIVA. apoi, mai ales jurnalistii sa se intrebe cum ar fi daca nu le-ar iesi o stire (la mine a fost prima care nu iesise), iar seful nu i-ar intreba de ce nu a iesit, ci le-ar face direct un referat ca sa aiba vreo „proba” la „dosar”. unele chestii s-ar putea sa para incalcite, ori locale, ori personale, insa sunt destule informatii aici de interes general. iar de interes general ar fi: birocratia dintr-o institutie publica (nota explicativa in sine), lipsa de profesionalism si de aparatura dintr-o televiziune regionala care tocmai se lanseaza in campania electorala (oare de ce?), modul discretionar si autoritar de a conduce o institutie, repet, publica.

I

În atenția domnului Adrian Dohotaru, reporter în cadrul TVR Tîrgu Mureș

În conformitate cu ROF al Societății Române de Televiziune și cu Codul Muncii din România, vă solicităm ca până la sfârșitul zilei de astăzi, 01.06.2008, să prezentaţi o notă explicativă cu privire la nerealizarea, în ziua de 31.05.2008 a unei știri despre pregătirile pentru votare în cartierul Valea Rece din Tîrgu Mureș. În NOTA explicativă veți răspunde cel puţin la următoarele trei întrebări:

          De ce a fost nevoie de trei deplasări în zonă ca să realizați filmările?

          De ce nu ați utilizat, în vox-uri și sincroane, întrebările care v-au fost sugerate de producător și de coordonatorul studioului?

          De ce nu ați reușit să realizaţi un reportaj de ştiri pe subiectul care v-a fost repartizat?

 

Coordonator TVR Tîrgu Mureș,

Ioan Ceaușescu

 

II

Către conducerea TVR Tîrgu  Mureș,

Subsemnatul Adi Dohotaru, reporter în cadrul TVR Tîrgu  Mureș, remarc, în primul rând, că subiectul știrii e impropriu formulat, în sensul în care, la acea dată, în cartierul de rromi Valea Rece, nu se făcea nicio pregătire specială pentru alegerile locale din 1 iunie. Locuitorii cartierului făceau curăţenie, reparau case, stăteau pe terasă la birt, iar copiii se jucau în soarele blînd al dimineții.

Țin să precizez că coord. Ioan Ceaușescu mă putea întreba foarte simplu de ce nu s-a realizat știrea, în loc să ceară o declarație scrisă, lucru care îmi pare, abrupt spus, absurd.

Nu am folosit unele dintre întrebările sugerate de coord. Ioan Ceaușescu pentru că le consider discriminatoare la adresa etniei rrome. De exemplu, nu i-am putut întreba pe rromi dacă știu cum să voteze, cum să pună ștampila pe buletinul de vot, întrucât mi se părea jignitoare. Apoi, un interviu cu rromi, întrebați dacă știu unde să se deplaseze pentru vot mi se pare, de asemenea, cu tentă ofensatoare. Oricum, s-a dovedit din relatările rromilor că știu unde să meargă la vot și participă în număr relativ mare, potrivit relatărilor ulterioare ale d-nei Luminița Andona, președintele secției de votare de la Centrul de Educație Inclusivă, nr. 1, de pe B-dul 1 Decembrie 1918. Dânsa este la aceeași secție de votare, unde sunt arondați locuitorii din Valea Rece, de la începutul anilor 90.

Am întrebat, în schimb, care sunt motivele pentru care merg rromii din zonă la vot şi aceştia mi-au dat răspunsuri pertinente: lipsa canalizării, a unui serviciu de salubrizare, a slujbelor, salariile mici etc.

Am făcut mai multe drumuri pentru că coord. Ioan Ceaușescu a sugerat că secția de votare ar fi în cartierul Valea Rece și că ar fi interesant de surprins reprezentanți ai rromilor la pregătirile din secția de votare. De asemenea, mi s-a spus că aceştia ne pot povesti de eventuale incidente de la alegerile de acum patru ani, dacă au făcut vreo campanie specială pentru locuitori etc. Țin să precizez că s-au făcut astfel de campanii în Valea Rece, dar am aflat doar ulterior deplasării pe teren, însă coord. Ceaușescu nu a pomenit de această campanie. Oricum, campania de informare s-a desfășurat la mijlocul săptămânii și putea fi filmată chiar în timpul derulării ei și nu sâmbătă, când nu exista nicio pregătire specială în zonă.

Aflând că secția de votare nu e în zonă, am apreciat că nu este de interes să fimăm ceva fără reprezentanți rromi, așa că ne-am întors la redacție. Nu l-am sunat pe coord. Ceaușescu pentru a afla dacă trebuie să găsesc secția de votare, pentru că am costuri suplimentare mari la mobilul personal din cauza telefoanelor repetate pentru rezolvarea unor subiecte, întrucît din partea TVR Târgu Mureș nu mi s-a oferit un telefon de serviciu. Am ajuns la redacție, unde i-am spus coord. Ceaușescu că am doar declarații de la rromi și că nu se pretează neapărat subiectul pentru jurnalul național de la București. Dânsul mi-a comunicat că trebuie să mă întorc în comunitate pentru a afla exact unde este secția de votare. Ne-am întors, iar localnicii ne-au zis că secția este pe B-dul 1 decembrie 1918 la Centrul de Educație Inclusivă.

Ne-am deplasat la școală, unde portarul ne-a zis că președintele și membrii comisiei se întrunesc doar la ora 12.00-12.30. I-am cerut un număr de telefon de la școală ca să aflăm când vine exact comisia. Ne-a dat un număr, care s-a dovedit greșit, întrucît portarul uitase că s-a înlocuit numărul la școală. Bazîndu-ne pe mărturia portarului, ne-am întors la școală la ora 12.30, însă comisia nu venise. Nu sunasem în prealabil la Biroul Electoral Municipal din cauza motivelor amintite mai sus: costurile imense la mobil, din ultimele patru săptămîni, de cînd sunt angajat la TVR Tîrgu Mureș, timp în care nu mi s-a oferit necesarul de bază al unui reporter: domeniu pe care să activez (încă nu s-a stabilit!), telefon mobil sau fix (în redacție), internet, scaun etc.

Țin să menționez că deplasarea la școală am realizat-o cu Trabantul cameramanului Lajos, întrucît coord. Ioan Ceaușescu luase Dacia, cu care ne deplasasem anterior, și s-a dus acasă. La televiziune nu exista nicio altă mașină de lucru.

Văzând că încă nu venise comisia, am sunat, în cele din urmă, la Biroul Electoral Municipal de pe mobilul personal și în urma unor telefoane repetate mi s-a spus numele și numărul d-nei care este președinta secției de votare de la școala respectivă.

Dacă coord Ceaușescu a zis că membrii comisiei secțiilor de votare se întîlnesc dimineața pentru pregătirea alegerilor, acest lucru s-a dovedit fals. Pe această premisă,se baza și știrea, cu declarații de la locuitorii din Valea Rece, dar și cu declarații de la membrii comisiei, informații pe care le-am fi avut pînă la orele amiezii, pentru a avea timp ulterior să le difuzăm. Președinta comisiei mi-a spus ca nu trebuia să se întîlnească de dimineață, că rămâne la latitudinea lor când să o facă și ei au ales ora 3, oră relativ târzie pentru jurnalul regional. Speram totuși ca declarațiile acesteia să fie îndeajuns de interesante încît să prindă jurnalul național, așa cum dorea coord. Ceaușescu. Însă, dînsa e cea care a declarat că nu au avut niciodată incidente, motiv pentru care am decis că nu există niciun subiect și am revenit la redacție.

L-am întrebat pe producătorul jurnalului de știri din data de 31.05.2008, Vasile Braic, dacă se poate face subiectul, rapid, doar cu motivațiile rromilor din Valea Rece care merg la vot. Vasile Braic a considerat că nu e cazul să fac știre, de aceea mă întreb, justificat cred, de ce sunt întrebat eu de ce nu am făcut subiectul și nu responsabilul jurnalului regional de știri din acea zi!

 

 

 

 

Categorii:Uncategorized
  1. Iunie 6, 2008 la 8:03 pm

    dincoace se fură alegerile la târgu mureş. aici se vede că eşti dat tu afară de la servici, fiindcă nu se fură alegerile în târgu mureş!

    ciudată ţară românia asta! 😉

  2. gez
    Iunie 7, 2008 la 9:22 pm

    Ce stil de dictator are Ceausescu asta in el 🙂

  3. vasile din zalau
    Iunie 9, 2008 la 12:15 pm

    cred ca Ceausescu asta ar trebui sa renunte la meserie ca nu/i de el. Ar mai trebui sa rasfoiasca un pic din manualele lui Coman sa vada cam ce e cu jurnalismul asta

  1. Iunie 6, 2008 la 9:50 am

Lasă un răspuns

