Prima pagină > Uncategorized > scrisori de dragoste si munca (II)

scrisori de dragoste si munca (II)

II working class hero

Thursday, May 29, 2008 4:28 AM

 

Draga A,

 

sunt mai hotarat ca niciodata sa raman, macar pentru a arata cat de disfunctionala poate fi o redactie. Citez dintr-un proces verbal, care se face zilnic la sedinta de redactie: „incheiat astazi, 23.05.2008, cu ocazia sedintei de redactie a TVR Targu-Mures, la care s-au facut urmatoarele propuneri: Lacrima si Adi au realizat doua stiri „.

 

Apoi bla bla-uri despre propuneri de subiecte si de filmari, intr-un stil semiagramat, procese redactate de, pare-mi-se, contabila de la noi. Semnate de Ceausescu. Azi alta magarie. Facem doua propuneri de subiecte, dupa cum e cincinalul. Nu se accepta nicio idee de stire de la redactia de limba romana. In procesul verbal scrie ca nu s-a facut nicio propunere viabila!, nu ca directorul nu le-a acceptat. Ma gandeam ca cine s-o fi uitand peste aceste procese verbale se gandeste ca redactia asta e plina de reporteri incompetenti din moment ce nu exista niciun subiect de stire!

 

Apoi, inchipuie-ti la ziar ca cineva face procese verbale cu propuneri de subiecte, unele refuzate, altele nu, si ca se consemneaza daca cineva nu a venit la sedinta. Asa mi s-a intamplat si mie lunea asta intrucat veneam de la Cluj, unde incercam sa imi rezolv la inspectoratul teritorial de munca o adeverinta pentru dosarul de angajare. Bineinteles, nu s-a consemnat motivul pentru care am lipsit. Poate pentru ca directorul vrea sa ma aiba la „dosar” cu cat mai multe „nereguli”.

 

Am rasfoit accidental evidenta cu ordinele de deplasare. Apare in datele de 27-28.05 colegul meu de apartament, Vasile Braic, cu o deplasare la Iasi. Plecase ca sa isi ia lucrurile de la TVR Iasi si din locuinta de apartament, de unde s-a transferat. Nu inteleg atunci de ce nu scrie la fel pentru mine cand mi-am facut lansarea de carte la Cluj, marti in 13. Si eu mi-am adus lucrurile de la Cluj, de ce nu e pontata ca deplasare? 

 

Sedinta de azi de la 9 seamana cu cea de ieri, in sensul in care spunem subiectele lui Braic, apoi de la 9.30 i le repetam lui Ceausescu. Colegii de la maghiara propun o stire legata de manifestarile de Ziua Copilului din 1 Iunie, de duminica, intrucat era azi o conferinta de presa. Nu era cine stie ce, dar nu prea sunt subiecte, altele decat cele cuplate cu campania electorala. Ceausescu intervine vijelios:

 

La TVR nu se dau stiri cu lucruri care se vor intampla in viitor, aia nu e stire!

Consternare tacuta in redactie, nimeni nu zice pas, ne privim vag amuzati. Ma tot gandesc: sa intervin, sa nu intervin, poate iar ne-om certa. Dar asta e, daca tot ma distribuie imprejurarile in rolul de contestatar, spun:

– Bine, bine, dar am vazut pe TVR stiri pe sport despre vreun meci viitor, sau despre un spectacol care va urma.

– Alea nu sunt stiri, sunt promouri!

– Eu am vazut si stiri, continui.

– Adi, cred ca la stiri ma pricep mai bine decat tine!

 

La asta ce sa mai replic, asa o fi… La finalul sedintei reporterii de la sectia romana ii prezentam o lista cu configurarea domeniilor. Eu eram pe sport, ong-uri, ecologie, relativ ok, desi mi-ar fi placut sa prind domeniul cultural, unde cred ca as avea in timp o expertiza relativa, insa aici ar putea fi reporter o absolventa de teatru si se presupune ca ar cunoaste mai bine domeniul. Ceausescu nu e de acord cu impartirea domeniilor, spune ca deocamdata trebuie sa facem „de toate”. Cum el se pricepe mai bine decat mine la stiri, imi zic ca o fi buna decizia, doar nu strica sa fim multilateral dezvoltati, un ideal nobil, pierdut dupa 89.

 

Asadar, neacceptandu-se nicio stire, nu am avut nimic de facut. M-am plimbat prin oras, ne-am spus oful intre colegi la o cafea. Dar acum sunt sunat de colegi si mi se spune ca trebuie sa ajung in redactie, ca asa a decis Ceausescu. Sper sa nu ma calce masina pana acolo, pentru ca carmaciul nostru sa nu fie responsabil de o asemenea tragedie.

 

Ai grija de tine, sper sa t hodinesti cat mai bine!

Adi

Categorii:Uncategorized
  1. Iulie 4, 2008 la 12:13 pm

    Bun. Şi ce a vrut domnul cu nume de dictator? Sau o fi fost vreun incendiu?

  2. dohocampus
    Iulie 4, 2008 la 12:18 pm

    dragul meu copilutz, nu conteaza ce vroia Ceasca. oricum, nimic relevant. el vroia doar sa-si exercite autoritatea. e betia puterii la un om trecut de 50 de ani, care pana acum in tvr ca si corespondent de stiri, ca reporter, se ocupa doar de un cameraman, iar acum are 40 de oameni in subordine.

  3. Iulie 7, 2008 la 1:40 pm

    Bine, întrebam în cazul în care s-a-ntâmplat ceva special şi de data asta, dar observ că nu. Păi, ce, e exact acelaşi lucru munca de reporter cu cea de mare şăf. Ce ţi-e un cameraman, ce ţi-s 40 de oameni? :))

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

