Prima pagină > Uncategorized > gîndirea securistă

gîndirea securistă

Gîndirea securistă spune că trebuie să ne protejăm de orice. De libertate mai ales! Am dublat cu pixul, în articolul ăsta, numărul spaţiilor de joacă din Cluj. Ar trebui să fiu mîndru de mine, dar n-am de ce, că soluţia e la mintea cocoşului: deschiderea terenurilor de sport din şcoli pe perioada vacanţelor şi după-amiezele.

Inspectoratul Şcolar a făcut chiar o adresă la Primărie, în care spuneau că ei ar recomanda şcolilor să deschidă, dar numai dacă Poliţia Comunitară ar pune câte un jandarm în şcoli, ca să îi păzească pe copii. Sunt destul de sceptic că se va găsi o soluţie, pentru că e mai simplu să nu faci nimic. Mai bine stau copiii la calculator sau în faţa blocului, decît să facă sport. Aşa sunt supravegheaţi, nu?

Să nu mă înţelegeţi greşit, e legitim să gândeşti într-un mod securizant, prudent. Însă, excesul de gândire securizantă conduce adesea la o inhibare a libertăţilor. În cazul acesta, libertatea şi necesitatea de a practica sport, pentru a-ţi construi un corp mai armonios, într-un oraş asfixiat de obiecte. Spaţiu…

Păcat, totul e normat acum, sufocant de reglementat, după cum îmi arată şi Dodo Runcanu:

Copii, fiţi atenţi şi nu mai consumaţi atâta substanţe afrodisiace!

Categorii:Uncategorized
  1. Gabriel
    August 7, 2008 la 8:29 am

    Gandirea securizanta este rezultant al experientelor nefaste, evident. E mai bine pentru un om responsabil sa folosesti asemenea avertizari, chiar daca sunt scrise hilar, decat sa poarte vina pentru gaturi rupte. Gandirea securizanta trebuie analizata in noi insine. Ea ne poate bloca dar ne si poate pastra. Oricum, atunci cand, in mintea noastra se inchide o usa, noi putem intra/iesi pe fereastra. Daca gandirea securizanta nu ne permite, ne uitam in jur si vedem un hol intreg cu usi deschise.

  2. dohocampus
    August 7, 2008 la 8:48 am

    Frumos zici, problema e ca iesitul acesta pe ferestre prea adesea e escapada. Ma gandeam cum sa sistematizezi escapada sau, mai degraba, sa o integrezi in sistem, pentru a nu fi nevoit sa te lovesti de atatea usi inchise. Mama mia, ce discutii metaforice declansam pe marginea unui articol gazetaresc!

  3. August 7, 2008 la 9:36 am

    Draghe Bade,

    Apai io ma duc ocazional la establishmentu din poza si mai sar si io. E unu din cauciucuri care suporta cele 80 kile ale mele :D. E genial. Si tre sa spun, la 40 ani io fac tumbe inainte si in apoi… imagineaza-ti ce face unu de 12 ani, si cat e de responsabil fata de propriul corp. Si e clar ca mai pica in cap su urla. Si e clar ca un urma lor mai vine parintele si urla la randu lui.

    Si asta fel, problema textului asta e ca DE FAPT nu-l avertizeaza pe cadet – e prea prost facut pentru asta, comunicarea nu e pe target, ci e doar un disclaimer, bun numa ca patronu sa poa sa arate cu deshtu catre el, dom’le tata, ui ce scrie acolo… ce puteam sa fac? io ma uit la 8 saltele permanent… imi pare rau… pula lui de coctil analfabet.

    i-am vazut pe destui facand actrobatie aieriana acolo, si patroanele nu se ridica in veci de pa scaun sa zica ba fecior ia-ti inapoi banii si du-te ia-ti o vata de zahar de acolo nia.

    Iar astfel textu ala e un fake, si nu e pentru copil-protectie, e pentru patron-protectie. Asa cred ca trebe citit. Si atunci e in regula.

    Spor,

    i

  4. dohocampus
    August 7, 2008 la 9:41 am

    He, he, si io m-am dus la 75 de kile ale mele si am sarit p-acolo noaptea. la cat de muci eram cand saream dadeam cu capu de stele. las ca om mai face un raid nocturn!

  5. Gabriel
    August 7, 2008 la 5:45 pm

    Sistemul exista deja. Nu trebuie creat de noi. Oamenii, mai devreme sau mai tarziu vor realiza caile de iesire sau de intrare. Cand realizezi aceste cai iti dai seama ca nu exista interior si exterior. Cand sunt in casa si vreau sa fac o escapada, ies. Dar ca sa ma simt bine acolo unde ies
    trebuie sa ma simt ca acasa.

  6. Gabriel
    August 7, 2008 la 5:50 pm

    Si totusi noi putem crea ceva…:)

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

