Prima pagină > Uncategorized > ţigani şi terenuri industriale

ţigani şi terenuri industriale

Am scris două articole în Cetăţeanul Clujean. Unul e despre scăderea natalităţii în Europa şi, normal, în România. Nu e despre ţigani, aşa cum pare la prima vedere în titlu! E şi asta o abordare, însă se poate interpreta tendenţios, cu atac la adresa rromilor, deşi restul articolului e scris într-o manieră destul de obiectivată. Titlul meu era: „Europa, azil de bătrîni”. Probabil celălalt titlu atrage mai bine atenţia, o fi doar o chestiune de marketing publicistic… Găsiţi articolul aici! Am scris şi despre ce gîndesc bărbăţeii (mă rog, doar un exemplu) în privinţa întîrzierii responsabilităţilor parentale, însă, din păcate, nu a intrat în ziar sau pe site din lipsă de spaţiu. Pun caseta respectivă aici:

Casetă 2. : Bineînţeles, nu doar femeile sunt afectate de schimbarea mentalităţilor în plan familial. Tavi e fotograf şi povesteşte de un conflict pe care l-a avut în trecut cu un preot, care e pilduitor pentru percepţia diferită a valorilor între tineri şi Biserică. „M-am dus la confesional. Aveam 23 de ani şi mai aveam 2 luni până la licenţă. Îi spuneam preotului că am prietenă de câţiva ani, însă sunt ispitit şi de alte persoane de sex feminin. Nu că aş fi făcut ceva cu alte persoane, dar no, dorinţa… Apoi, spuneam că nu mi-am scris cum trebuie licenţa, că pierd prea multă vreme prin baruri. Preotul mi-a spus prompt că trebuie să fac două lucruri ca să îmi dea dezlegare pentru împărtăşanie. 1. Să nu mai beau niciodată. 2. Să nu mai fac sex până nu mă căsătoresc, că asta e sursa problemei. Eu îi tot spuneam la preot că nu mă pot căsători încă pentru că fiind student nu am o situaţie financiară în regulă. Şi cum adică să nu mai beau niciodată? Nu mi se părea corect. I-am spus că societatea s-a schimbat faţă de acum 100 de ani când tinerii se căsătoreau adolescenţi, când nu exista posibilitatea pentru un număr mai mare de persoane să urmeze o educaţie. Ne-am tot certat pe chestia asta. Am stat o jumătate de oră în genunchi şi mi-au amorţit gleznele. Nu mi-a dat dezlegare părintele pentru împărtăşanie. Deschid uşa confesionalului şi erau vreo 30 de persoane la rând, că stătusem foarte mult. Am călcat greşit pe piciorul amorţit, am căzut şi am făcut o entorsă. Lumea credea că cine ştie ce păcate grele am pe cap şi că aş fi leşinat. Atunci a fost o ruptură nu doar sufletească, ci chiar fizică faţă de Biserică şi restricţiile ei”.

Un alt articolaş e despre Laguna Albastră,  unde am scris despre mizeriile din jurul lacului (aici!). Îi mulţumesc Mirunei pt. poze.

Ca să nu mai fie bătaie de cap cu turiştii, ce s-au gîndit, în înţelepciunea lor, oamenii locului? Măi, de ce să exploatăm turistic şi cu bun gust o asemenea locaţie? Hai să punem mai bine nişte semne cu interzis accesul străinilor şi aşa am rezolvat problema, că doar se vede de la o poştă că e teren industrial aicea! Nu contează că Laguna e într-un top 3, din punctul meu de vedere, al locaţiilor de scăldat din judeţul Cluj şi că intreprinzători locali pot scoate un profit în urma „exploatării” turistice. Super mijto declaraţia lui Tudor Runcanu, cu românii ca campioni olimpici.

Categorii:Uncategorized
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

