Prima pagină > Uncategorized > no comment

no comment

De pe blogul lui Cezar Paul-Bădescu:

C. P.-B.: În vremea comunismului, imaginea la modă a scriitorului era tipul boem, alcoolic, un fel de puşlama iluminată de harul inspiraţiei. Tu, dimpotrivă, eşti familist, ai copii şi eşti un cadru universitar respectabil. De ce nu te-a tentat statutul de “geniu boem”?

Dan Lungu: Ba, am avut şi eu o perioadă boemă, am fost şi eu genial. M-am lăsat, fiindcă nu ţineam la băutură. Cred că în câţiva ani m-aş fi ruinat fizic. Nu e uşor să fii boem, e o adevărată meserie. Cred că societăţile închise, în sensul lui Popper, încurajează acest stil de viaţă. Viitorul îngust, incapacitatea de a articula un proiect personal, stigmatizarea publică şi sentimentul de marginalitate transformă boema într-o adevărată strategie identitară. Deschiderea şi democratizarea societăţilor îi erodează atractivitatea. În comunism, s-a băut enorm. S-ar putea că în toate totalitarismele să se întâmple asta… Au băut toate categoriile sociale, dar numai scriitorii au făcut boemă. E un fel de autodistrugere prin alcool, una ritualică şi estetică, un happening de proporţii. Propria ruinare devine o formă de protest şi o operă de artă, folosindu-te de propriul corp, de propria viaţă. În comunism, boema e rezistenţa estetică prin alcool, căci, cu excepţia propriului corp, aproape totul aparţinea statului şi partidului. Tot şiretlicul constă în faptul că (dis)funcţiile biologice nu pot fi cenzurate, ceea ce înseamnă că pot fi transformate în artă autentică. Doar asta e boemă, restul e beţivăneală ieftină.

Categorii:Uncategorized
  1. Alexandru Mihaila
    Martie 27, 2009 la 1:19 pm

    Dan Lungu mi-a fost profesor in anul 1, mi-a predat introducere in sociologie, un om fain. Dupa cursuri il trageam de limba sa imi recomande bibliografie.

  2. dohocampus
    Martie 27, 2009 la 1:21 pm

    Da, mi-ar placea sa il cunosc si sa cetesc mai multe de el. Am rasfoit pana acuma cateva pagini din Sunt o baba comunista si mi s-a parut mijto!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

