Prima pagină > Uncategorized > Cum se face politică în România

Cum se face politică în România

Pentru că trebuie să fac rubrica de web.ro la radio, intru de voie, de nevoie pe o mulţime de bloguri şi situri. Ajung la blogul liderului PC, Dan Voiculescu, şi am o surpriză plăcută la prima răsfoire: videoclipuri cu Jethro Tull, Beatles, Pink Floyd etc. Mamă, ce cool mogul e tipul! La a doua răsfoire am văzut texte (căznit) simpatice, ton tineresc în travesti mai degrabă, iar umorul rămâne de factură grosieră, fardurile stridente. Politica, ca ştiinţă şi practică a guvernării, devine cacofonie, o învălmăşeală continuă de interese, orgolii şi lupte pentru putere. Însă aceste lupte sunt deghizate de marketing în practici opresive mai soft, asemenea zâmbetului de motan al lui Felix către o audienţă mai tânără. Ascult Kings of  Convenience şi alerg spre Marele Alb Albatru. Acolo nu se prind Antena, Pro TV-ul, iar până şi cei mai temerari universitari, filosofi ori călugări aleargă de crapă ca să nu îngheţe şi ei.

„Emil,

N-a fost cu intenţie. N-am ştiut că se va întâmpla. N-am cerut niciunui angajat să modifice studioul Antenei. Nu am aranjat ca Gheorghe să-ţi taie calea. Nici ca doamna ministru să se oprească strategic. Nu am luat în calcul că nu te vei uita pe unde calci. Asta se învaţă în copilărie. […]

Nimeni n-a vrut sa râdă pe seama ta. Mai mult, în calitate de gazdă, am suferit. Am fost împreună cu tine în fiecare secvenţă a năpraznicei bufnituri. Şi marea noastră şansă a fost că, fiind de fel mai mititel, căderea ţi-a fost lină, lipsită de atracţia gravitaţională pe care o capătă corpurile obişnuite.

Emil,

Unii spun că nu vrei sa emiţi normele de aplicare la Legea Voiculescu pentru că aşa ţi-a cerut Traian Băsescu. Că-i o problemă de orgoliu între mine şi el – după ce Curtea Constituţională l-a silit răspicat să promulge legea. Că ăsta ar fi singurul motiv pentru care tu ai fi dispus să comiţi abuzuri în mai multe rânduri, depăşind cu trei luni termenul expres al emiterii normelor, comiţând fals în declaraţii şi expunându-te urmăririi penale. Eu însă nu cred asta. Eu cred ca eşti bosumflat pentru scena picajului. Ştiu că momentele ridicole din biografia unui bărbat au nevoie de un fals vinovat. Şi eu, pe la 12 ani, am căzut cu bicicleta în faţa unei fete pe care încercam s-o impresionez – şi am dat vina pe bicicletă. Problema e că, în cazul nostru, ranchiuna pe care mi-o porţi afectează logica statului de drept. Şi destinele unor oameni. Care aşteaptă de şase luni, cu legea în mână, publicarea unor norme nenorocite, pe care tu le amâni din raţiuni fictive: ”nu sunt bani” (minciună, Pogea te-a dat de gol), ”nu ştim ce înseamnă teren aferent construcţiei” (minciună, Ministerul Agriculturii te-a dat de gol), ”durează mult calculele” (minciună, Agenţia pentru Restituirea Proprietăţii te-a dat de gol).

Emil,

N-am fost eu vinovat. Nimeni n-a vrut sa râdă de tine. Uită totul. Publică normele”.

Categorii:Uncategorized
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

