Prima pagină > Uncategorized > o nouă amăgire din partea primăriei

o nouă amăgire din partea primăriei

Vă redau un scurt fragment din foarte documentatul comunicat de presă realizat de Radu Mitititean vizavi de pseudomăsurile luate de municipalitate în „favoarea” mijloacelor de transport eco-urbane:

Asociatia turistica sportiva civica si ecologista
CLUBUL DE CICLOTURISM „NAPOCA” (CCN)
str. Septimiu Albini 133/18 RO-400457 Cluj-Napoca
web: http://www.ccn.ro tel. 0744-576836 e-mail: office@ccn.ro
CIF 5800675 Inregistrat MJ nr. 119/A/1992

NOI DEMERSURI SI CONTROVERSE PENTRU PROMOVAREA CIRCULATIEI CU BICICLETA
IN CLUJ-NAPOCA

– Rezumatul discutiilor cu Primaria Clujeana din 1-2 iulie 2009 –

1. CONTEXT SI ISTORIC

1.1 CCN face de peste 15 ani demersuri pentru realizarea unui sistem de
cai de comunicatie pentru biciclete in Cluj-Napoca. Desi la nivel
declarativ Primaria clujeana a acceptat ideea si a facut multiple
promisiuni inca din 1997, pe care le-a reactualizat periodic, si desi am
facut din 1998 marsuri ale biciclistilor, am depus petitii si mii de
semnaturi de sustinere, am participat la zeci de sedinte si intalniri,
am facut campanii de presa si numeroase expuneri si am depus teancuri de
documentatii si sugestii in Registratura Primariei, pana acum s-a ramas
mai mult la stadiul de promisiuni neonorate, iar putinul care s-a facut
este din punct de vedere calitativ departe de un minim acceptabil si
risca chiar sa compromita ideea de facilitati pentru biciclisti.

1.2 In primavara anului 2008, dupa jumatate de an de marsuri lunare ale
biciclistilor, dupa depunerea unei noi serii de mii de semnaturi de
sustinere din partea cetatenilor etc. Primaria a inceput si la nivel
practic o deschidere spre conlucrare efectiva si parea ca lucrurile se
indreapta in sfarsit in directia buna. Astfel, am avut lungi discutii si
reptate iesiri de documentare „pe teren” impreuna cu reprezentantii
Primariei clujene din perioada iunie-septembrie 2008, intr-o atmosfera
foarte constructiva si de buna colaborare. Numai ca din septembrie
2008 au trecut iar multe luni in care nu s-a mai facut nimic, nici
scriptic, nici faptic, in ciuda repetatelor promisiuni ale Primariei,
care se pare ca in continuare la esaloanele superioare nu a considerat
ca este o prioritate, si a facut sa ramana din nou pentru multa vreme
fara rezultat concret munca depusa atat de noi cat si de cei de la
Serviciul Siguranta Circulatiei Urbane si Retele Edilitare, carora
trebuie sa le multumim pentru efortul facut si deschiderea aratata si sa
ii compatimim pentru lipsa de sustinere si de alocare de resurse necesare
in aceasta directie pe care o intampina din partea conducerii
Primariei si lipsa implicarii altor servicii si directii care au
responsabilitati in domeniu…

1.3 In prima jumatate a anului 2009, in doua sedinte consecutive ale
Comisiei de Sistematizarea Circulatiei din cadrul Primariei clujene (in
21 ianuarie respectiv in 30 martie), s-a reluat in sfarsit in discutie
problema cailor de circulatie ciclourbane, facandu-se de catre
executivul Primariei niste propuneri pentru cateva noi segmente de cai
de comunicatie pentru biciclete in zona centrala, care ca ruta se
regasesc in cele discutate in cursul anului trecut, nu insa si ca
detalii de realizare concreta ( tip, latime, semnalizare etc.).

1.4 Din pacate, si cu respectivele ocazii, ca si in trecut, s-a
refuzat, in ciuda insistentelor noastre, orice abordare de fond a
problemei ( cu privire la viziune, principii, criterii, standarde, plan
de ansamblu, etape de realizare… ), cat si discutarea planului de
ansamblu, pentru intreg orasul, insistandu-se sa discutam doar acel set
de masuri punctuale propuse de Primarie si facand abstractie de daca si
cum s-ar integra ele in timp in ceva corerent si unitar.

1.5 Ca sa nu fim etichetati drept „Gica contra” am acceptat, cu
strangere de inima, sa discutam si acele masuri punctuale si calitativ
inadecvate pe care le-a preconizat Primaria in primavara acestui an,
desi este evident ca in continuare se „pune carul inaintea boilor” si ca
autoritatile vor sa faca in continuare numai lucrari simple ce nu
necesita serioasa gandire, studiu, planificare si nici cheltuieli
semnificative, fiind axati destul de evident mai mult pe bifarea unor
puncte pe aganda politica si pe obtinerea de efecte mediatice pozitive
pentru ei decat pe calitativitatea, durabilitatea si utilitatea sociala
reala a actiunilor lor, facute de banii publici…

1.6 Au trecut iar cateva luni de la discutiile din ianuarie si martie
2009, in care din nou nu pare sa se fi facut nimic concret de catre
Primarie, nici macar ca munca scriptica, de analiza si planificare. Dupa
campania de presa facuta in ultimul timp pe aceasta tema brusc se pare
ca s-au trezit din nou din letargie autoritatile locale la viata pe tema
infrastructurilor pentru biciclisti. Din pacate insa, nu au respectat
promisiunea facuta in sedinta Comisiei de Sistematizarea Circulatiei din
30.03.2009 de a ne consulta din nou inainte de a incepe realizarea
concreta a noilor segmente de piste pt biciclete in zona centrala a
orasului, ci au trecut imtempestiv la „fapte concrete”, laudabile ca
scop declarat si ca intentie, dar foarte criticabile ca realizare
concreta…

1.7 Astfel, am constatat cu stupoare saptamana trecuta, cu putin timp
inaintea editiei iunie 2009 a Marsului Biciclistilor Clujeni din
27.06.2009, ca la initiativa edililor clujeni s-au facut marcaje rutiere
pe carosabil si pe unele trotuare din zone centrala si pericentrala a
Muncipiului Cluj-Napoca, pretinse a fi remarcari de piste existente de
bicicleta si realizare si marcare de noi piste pt biciclete.

1.8 Demararea noilor lucrari fara o consultare cu privire la aspectele
concrete (latime, mod de semnalizare, solutii in zona d intersectii)
incalca si solicitarile nostre si promisiunile edililor facute in
sedinta Comsiei Municipale de Sistematizarea Circulatiei din 30.03.2009
si legislatia privind transparenta decizionala in administratia publica
(Legea 52 / 2003, pe care oricum Primaria clujeana o incalca sistematic).

Dacă vă interesează concret ce reproşează reprezentanţii Clubului de Cicloturism privind utilitatea marcajelor, o să pun în posturile viitoare.

Anunțuri
Categorii:Uncategorized
  1. ggl
    Iulie 5, 2009 la 8:03 pm

    Benzile temporare pentru biciclete proaspăt trasate de către Primarie NU sunt funcţionale. Mai bine nu stricau vopseaua degeaba. Le-au facut doar ca să fie făcute, în stil tipic românesc.

  2. dohocampus
    Iulie 6, 2009 la 7:14 am

    Sa speram ca pe viitor…

  3. ggl
    Iulie 6, 2009 la 11:24 am

    Mda, speranţa moare ultima. Să spere şi Apostu c-o să-l mai votez a doua oară. Nu!

  4. ggl
    Iulie 7, 2009 la 4:21 pm

    De la Matei, scurt articol cu fotografii despre pistele de biciclete din Cluj (explică foarte clar de ce nu sunt funcţionale):

    http://urbandisaster.blogspot.com/2009/07/piste-biciclete-in-cluj.html

  5. dohocampus
    Iulie 7, 2009 la 4:25 pm

    Fain articolul lui Matei si are, bineintels, dreptate!

  6. fakebeatrix
    Iulie 10, 2009 la 10:55 pm

    Eu nus ce tot va plangeti, v-o facut banda, v-o zis sa ocrotiti natura…

    asa is unii mai nemultumiti de felul lor

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: