Prima pagină > Uncategorized > Despre încredere

Despre încredere

Am încredere în modul în care au gândit cei de la Planwerk Piaţa Unirii, după cum mi-a plăcut ce au făcut în Piaţa Muzeului (noul km 0 al Clujului) şi cum au proiectat spaţiul semipietonal de pe Eroilor (aici, eventual, cu mici amendamente). Deşi particip la diverse acţiuni şi proteste eco, cauza Ioanei Sumurducan de la EcoSteps (foarte bună în ceea ce face!) nu mi s-a părut cea mai justă în cazul Pieţei Unirii. În comunicatul Primăriei veţi vedea şi motivele mele care coincid cu cele ale proiectanţilor şi autorităţilor. Asta înseamnă că am trădat cauza eco şi sunt un „jurnalist de-al lui Apostu”? Nu.  Arată doar că, în cazul de faţă, apreciez noul proiect de piaţă.

Reamintesc petiţia semnată de aproape 2.000 de clujeni:

Reganditi spatiul public – reinverziti Piata Unirii din Cluj!

22/05/2009

destinatar: Primaria Municipiului Cluj-Napoca

Noi, semnatarii acestei petitii si locuitori ai Municipiului Cluj-Napoca, solicitam Autoritatii Publice Locale sa regandeasca spatiul public, adaugand o oaza de verde in proiectul Pietei Unirii.

Suntem dezamagiti de alegerea pe care au facut-o cei din APL indepartand copacii si iarba Pietei, dar suntem increzatori ca exista solutii de reabilitare. Piata Unirii risca sa devina o zona arida, in care popasul va insemna un aer irespirabil pe o caldura de neinchipuit.

Va rugam, reevaluati situatia pietei care ne apartine noua tuturor!

Autor: Grupul de Initiativa Eco Steps Cluj

Iată şi răspunsul:

Rasp primarie

Rasp Primarie2

Categorii:Uncategorized
  1. ggl
    Iulie 15, 2009 la 10:05 am

    La rândul meu am încredere în modul în care au gândit cei de la Planwerk proiectele deja realizate, însă în cazul Pieţei Unirii îmi pare foarte rău că s-a anulat acel spaţiu verde şi că sunt prevâzuţi prea puţini copaci în proiect. Aş fi vrut mai mulţi copaci şi un spaţiu verde circulabil, pe care să poţi sta jos să citeşti eventual o carte. Iar strada, cred eu, ar trebui separată de restul pieţei printr-o barieră de praf şi zgomot (gard viu, panouri din sticlă, etc.). Am semnat şi eu acea petiţie. Am tot auzit argumente pro şi contra, însă mi se pare inutil un spaţiu deschis în care te bate soarele direct în creştetul capului. Nu mă interesează că se vor putea ţine concerte, festivale ale berii şi alte evenimente de genul acesta (respectiv după care se isca frecvent vandalisme) în centrul Clujului, lângă o biserică istorică şi o statuie-simbol pentru Cluj. Nu mă interesează nici că pavajul e mai uşor de întreţinut decât un gazon. Plătim taxe şi impozite, deci mă aştept ca Primăria să intreţină corespunzător spaţiile verzi din oraş.

  2. dohocampus
    Iulie 15, 2009 la 12:02 pm

    Se va putea sta in continuare, asa cum se sta acuma, pe spatiul verde din jurul Bisericii. Apoi, exista mai multe tipuri de festivale, nu trebuie neaparat sa semene cu cele ale berii de la Sala Sporturilor.

    Intr-adevar, imi pare si mie rau ca spatiul verde a fost sacrificat. Strict in cazul acesta senzatia mea e ca merita. Mai ales daca vedem piata asa cum era la inceputul secolului XX si observam alte piete centrale pavate din Europa.

  3. ggl
    Iulie 15, 2009 la 1:45 pm

    Asta e, ce pot sa spun. Oricum proiectul a fost aprobat, lucrările au început, deci nu văd ce se mai poate schimba acum. Oricum e un pas inainte faţă de ce-a fost. Dar e foarte mare păcat că s-a distrus acel spaţiu verde (da, e distrus deja).

    Spaţiul verde din jurul Bisericii sf. Mihail aparţine Bisericii Romano-Catolice, nu Primăriei. Deci, practic e proprietate privată. Sau mai pe înţelesul celor care nu înteleg ce înseamă asta: este ca şi cum ai sări gardul la cineva în grădină şi te-ai întinde pe iarbă. Logic că vor ramâne copacii din acel spaţiu atâta timp cât proprietarul doreşte să-i păstreze – doar nu vine Primaria la tine în ogradă să-ţi taie copacii.

    Oare cu parcul acela arheologic de lângă Liceul de Muzică ce palnuri au? Ceva bişniţ ţenter? Un alt mall? O bancă? Sau poate o biserică (ortodoxă, se înţelege)? Că în parc sau loc de joacă pentru copii sigur nu-l vor transforma (asta ar conserva si vestigiile arheologice de dedesubt). Sau poate vor să-l acopere şi pe ăla cu sticlă (de Murano, preferabil).

  4. dohocampus
    Iulie 15, 2009 la 2:08 pm

    Va fi un spatiu comercial, din cate stiu. Si mie mi-ar fi placut niste terase in zona, langa asa-zisele ruine. Zic asa-zise, pentru ca restaurarea inceputa in regimul conunist e atat de indoielnica incat ne iluzionam snob ca acolo am avea cine stie ce valori. Se si vede interventia recenta, materialele noi folosite si e un oximoron alaturarea dintre piatra romana si mortarul si ce o mai fi din perioada comunista. La cum am vazut proiectul, va exista un spatiu la subsol care conserva ruinele.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

