Prima pagină > Uncategorized > Două recomandări de excursii (ieftine)

Două recomandări de excursii (ieftine)

„Laguna Albastră, aflată la aproximativ 35 de kilometri de Cluj, a apărut în urma acumulării de ploi într-o fostã carieră de caolin. Culoarea lagunei, când albăstrie, când verzuie, ce aminteşte de apele din zona tropicală, se datorează nisipului de caolin şi cuarţului de pe fundul lacului. Frumuseţea zonei, cu contrastele ei dintre apa colorată tropical şi peisajul pe alocuri deşertic, lucru datorat fostei cariere, e umbrită uneori de gunoaiele aruncate de turişti”. Aşa scriam într-un articol „ecologist” de mai demult. Fotografiile de mai jos sunt făcute de Marius Jurcă, alături de care am mers în două excursii săptămânile astea. Aici mă încălzeam o ţâră că era cam frig dimineaţa.

laguna doho

Vă recomand să mergeţi la lagună în timpul săptămânii sau vineri după-amiază, când sunt mai puţin turişti.

 laguna general

Doi prieteni: Birdie şi Radu.

 laguna birdie&radu

Acelaşi gust amărui, l-am avut şi la Scărişoara (130 de km de Cluj), cu atât mai mult cu cât mizeria contrastează cu peisajul superb, gheţarul şi peşterile magnifice din apropierea localităţii Gârda.

 scarisoara ghetar

scarisoara ghetar I

La acţiunea de curăţenie, organizată de ong-ul EcoAssist, am participat 25 de tineri din toată ţara şi am strâns în două zile aproximativ 200 de saci de 80 şi 120 de litri.

scarisoara grup

Todeauna mi-am dorit să rup afişele politice lipite pe copaci. Da, politica la noi e cam mizerabilă aşa că hop cu ea la gunoi, unde merită! O spun cu tristeţe, mai ales că mă dau mare social-democrat în devenire, intelectualiceşte vorbind, bre, nu politiceşte (încă)!

 scarisoara PSD

Ziua cetăţeni cinstiţi, muncitori şi abnegoşi, noaptea mafioţi (păcat, nu mai am răbdare la Mafia ca în facultate!).

scarisoara mafia

Categorii:Uncategorized
  1. decanu
    August 6, 2009 la 4:48 pm

    mda ii buna ideea laguna nu ma prea incanta prefer la aceeasi bani si distanta „Tarzanu” din Baile Turda cat despre avenu de la Garda sau cea mai mare pestera cu gheata din Rromanica merita vizitat. PS pe langa aven si ghetar in zona se mai pot vizita Complexul Zgurasti cu pestera Poarta lui Ionele si pt cei care se incumeta Rapa Rosie de la Arieseni

  2. dohocampus
    August 6, 2009 la 4:54 pm

    Pai, spre deosebire de baile din Turda, la Laguna poti intra gratuit, lucru care are beneficii evidente, dar si efecte negative (curateniile se fac rar, pt ca nimeni nu gestioneaza zona si se aduna gunoaie in timp). Legat de Scarisoara: am uitat sa pomenesc de Cheile Ordancusei (superbe, mi-ar placea sa ma catar acolo), la doar doi km de Garda de Sus si la vreo ora juma de ghetar!

  3. decanu
    August 6, 2009 la 5:00 pm

    Veni vidi vici! te pun la curent la Turda se plateste intrarea in strand sau lacul Roman 10 Roni si la Durgau ( cu cele 4 lacuri) tot 10 roni, Tarzanu inca!!!!! e Gratis, plus namolu care si ala e gratis hi hi.

  4. August 7, 2009 la 12:40 pm

    zi-mi si mie, te rog, cum ajung la Scarisoara: directia, trenul, puncte cardinale, gari, popasuri etc. 😀

  5. dohocampus
    August 7, 2009 la 1:18 pm

    Se poate merge cu autobuzul doar de la Cluj, spre Turda – Campeni – Garda de Sus. Drumul pe Valea Ariesului e foarte fain! E cool si cu autostopul de mers, asa cum am facut mai demult cu un prieten prin Apuseni si dormeam noptile in suri la tarani iar dimineata papam mamaliga cu oua pentru sume modice.

  6. August 7, 2009 la 1:57 pm

    fain 🙂 si mersi

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

