Prima pagină > Uncategorized > cafea şi zaţ jurnalistic

cafea şi zaţ jurnalistic

Am citit un interviu foarte bun cu criticul de film, Magda Mihăilescu, interviu realizat de Mihai Iovănel de la revista Cultura. În astfel de momente găsesc cafeaua, rară şi savuroasă, în imensa cantitate de zaţ jurnalistic. Vă recomand călduros textul în două părţi:

Nu am avut niciodata curajul de a privi o coala neinceputa, in toata intinderea ei. Intotdeauna am indoit-o frumos. Scurtam, astfel, micul desert alb ce mi se asternea inainte. Cand am venit la „Flacara”, colegii radeau de mine, Mihailopol, vestitul fotograf, mi-a facut si o poza, cum stateam asa, aplecata peste acel petic de hartie. Culmea este ca nu urgenta muncii la un cotidian mi-a alungat nevroza foii albe, ci calculatorul. Micul zid de sticla din fata mea nu ma sperie. Poate unde „pagina”, mereu curata, ascunde, ca intr-un mormant nestiut, urmele chinului cu fraza, cu cuvintele. De fapt, e o mica victorie a lasitatii de a-ti privi truda. E bine pentru noi, e rau in cazul marilor scriitori. Dispare ideea de manuscris.

Categorii:Uncategorized
  1. ggl
    August 18, 2009 la 9:46 am

    Nu se poate face manuscris A5 pentru inhibaţi?

  2. dohocampus
    August 18, 2009 la 9:52 am

    Inhibatii au ca sa se dezinhibe calculatorul, care e un fel de A 10, fitzuica perfecta; si, dupa cum vezi, ne-am dezinhibat la greu, incat am devenit orali in scris!

  3. August 18, 2009 la 11:51 am

    scrisul este totusi truda, inceputul e greu, continuarea la fel, sfarsitul si mai greu, iar dupa ce ai publicat un text ai vrea sa-l rescrii… si dupa un timp ai impresia ca l-a scris altcineva

  4. dohocampus
    August 18, 2009 la 12:12 pm

    Hehe, aveti dreptate! Ma intrebam de ce avem orgoliul acesta de a lasa lucrurile definitive, de neschimbat. Pentru ca asta e, din ce imi dau seama, efortul a rescrie si rescrie: a lasa o varianta definitiva, cat mai buna. Imi vine un raspuns claic: poate ca e frica noastra fireasca de moarte si ne cladim un mausoleu din vorbe, din fraze, ca sa ne mumificam, sa nu disparem cu atata usurinta.

  5. ggl
    August 18, 2009 la 6:11 pm

    To finish a work? To finish a picture? What nonsense! To finish it means to be through with it, to kill it, to rid it of its soul, to give it its final blow the coup de grace for the painter as well as for the picture. – Pablo Picasso

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

