Prima pagină > Uncategorized > un portret robot al generaţiei converse

un portret robot al generaţiei converse

„Ei nu sunt nici de stânga, nici de dreapta, iar cuvântul ideologie nu există pentru ei. Asta e îngrijorător”, susţine psihologul. „Tinerii de astăzi cred în « Converse », iar ideea de a se implica în ceva îi disperă”. De altfel, concluzionează Alfred Dumitrescu, ei sunt ceea ce generaţia adultă i-a făcut să fie: „Noi le-am dat reclame la televizor de când aveau şase luni. Dacă îi bombardezi cu spoturi care le spun că tot ce contează în viaţă sunt nişte bascheţi, un ceas ori un telefon mobil, nu te poţi indigna că au alte valori în viaţă”.

Categorii:Uncategorized
  1. ggl
    Februarie 3, 2010 la 9:01 am

    Asta până se trezesc la primul job. După care devin mindless consumers.

  2. Februarie 3, 2010 la 9:05 am

    Eh, de ce pana atunci, cand sunt mositi direct asa. Ca sa fie cetatean mai are si omul nevoie de un sistem de idei, de o ideologie, atat de hulita acum de o parte a societatii chiar relativ educate pt. ca e asociata irational cu sistemul comunist, dar ca sa fie consumator…

  3. Februarie 3, 2010 la 10:16 am

    Domnul Alfred incurca putin lucrurile. E drept, tinerii de acum sunt mai sictiriti ca alte generatii. Dar purtatorii de Converse sunt fix pe dos fata de descrierea lui: foarte implicati, disperati cu „dezvoltarea personala”, ecologisti, flashmob-ari, performance-isti (si alti termeni minunati) 🙂

    Poate ca studiul gfk e bun, dar opiniile culese imi par superficiale, de urlat in autobuz cand tinerii nu se ridica de pe scaun. Lumea vorbeste de 50 de ani de paradoxul individualism-uniforma si acum ne-am trezit si noi sa ne minunam.

    Si ar trebui sa pun un leu deoparte de fiecare data cand cineva imi spune ca nu inteleg libertatea, democratia si ideologia. Lasa, bine ca stiu altii.

  4. Februarie 3, 2010 la 10:54 am

    Intr-adevar, exista posibilitatea ca jurnalista sa fie scos doar declaratiile mai naucitoare, lasand la o parte din lipsa de spatiu anumite nuantari. Dupa cum si eu pot sa instrumentalizez anumite declaratii ca sa justific actiunea de maine. Totusi, declaratiile psihologului vin in urma unor studii sociologice. Nu acelasi lucru se poate spune despre expresii ca „purtatorii de Converse sunt fix pe dos fata de descrierea lui: foarte implicati, disperati cu “dezvoltarea personala”, ecologisti, flashmob-ari, performance-isti (si alti termeni minunati)”. Studiul se refera totusi la tinerii intre 15 si 20 de ani. Ce evidente ai ca elevii si studentii in anul I ori II sunt asa implicati?

  5. Februarie 3, 2010 la 3:30 pm

    Nu toti elevii si studentii sunt implicati, doar aia cu Converse 🙂

    Serios vorbind, nu cred ca studiul respectiv ii intreba pe tineri ce marca pe bașcheți poarta. Deci nici domnul nu stie profilul psihologic al purtatorului roman de Converse. A dat un exemplu prost, pentru ca tocmai cei care s-ar numi „urbani”, dintre toti tinerii, se implica in actiuni. Nu am alte date in afara de miile de oameni pe care i-am vazut la diverse evenimente de implicare sociala. Fix tinerii aia sunt bagati in castronul cu sictir si nu mi se pare corect.

    Ma deranjeaza cand se iau niste date si se trage de ele ca sa intre in niste clisee gen «tinerii e prosti, nu citeste». Jurnalista da o sentinta, nu exista vreun „pe de alta parte”, e cool sa tragi o flegma, nu sa dezbati ceva.

    Ce spun eu e un „pe de alta parte”.

  6. Februarie 3, 2010 la 7:22 pm

    Da, s-ar putea ca eticheta sa fie gresita, desi pe fond judecata sa fie indreptatita. Adevarul e ca si mie imi plac tare mult tenisii Converse, desi nu mi-am cumparat niciodata pt ca mi se parea prea mult sa cheltui peste 100 de lei pe o pereche de tenisi. Hehe, imi luam protestatar tenisi din piata la 6 lei perechea.

  7. alex
    Februarie 3, 2010 la 9:34 pm

    conversii sunt ok, k sunt la emo-isti simpatici–concentrati-va pe adidas si nike, acolo-s mai multi cocalari de astia de care ziceti voi–in plus, adi are dreptate: fara o educatie (de stanga, ce sa-i faci, orice educatie-i de stanga), n-avem dreptu sa-i criticam

  8. Februarie 4, 2010 la 1:14 pm

    Eu vreau sa depling numai neprofesionalismul celor de la Gandul. Stirea a fost publicata pe iqads pe 02.02 (http://www.iqads.ro/stire_11914/studiu_gfk_romania__generatia__converse____mai_multa_blazare__individualism_si_intoleranta_fata_de_2005.html), Wall Street a publicat pe 03.02 (http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/79476/Generatia-Converse-Nu-ne-regasim-deloc-in-oferta-televiziunilor.html), iar ziarista luata cu ”gandurile” le-a publicat de parca ar fi fost ceva extraordinar de actual. Cum ar veni a descoperit gaura la covrig. Totul fiind luat dintr-un comunicat de presa al GfK, fara a face niciun efort jurnalistic. (http://www.gfk-ro.com/public_relations/press/multiple_pg/005233/index.ro.html). Jenant.

  9. Februarie 8, 2010 la 3:13 pm

    frate, eu sunt din generatia converse…

    textul este multa aberatie fara vreun scop ori vreun mesaj exact. cine a scris-o nu are vreo treaba cu realitatea. sa sada inchis in turnul sau si isi vada mai departe de fictiune.

    nu exista nici vreo acuza, nici nu vreo concluzie. e ca un fel de laba tristia citatul asta.

    vreau sa stiu si eu care e problema lui? are ceva cu mine? 😀

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

