Prima pagină > Uncategorized > Korniss Péter la Muzeul de artă

Korniss Péter la Muzeul de artă

Pus-am afişul la avizierul căminului în campus. Au trecut doi pe lângă mine şi au zis: „ce tare, bem la vernisaj!”. Bineînţeles, i-am compătimit. Dar nu pentru că scopul vernisajului nu ar fi să bei la el, ci că ar fi trebuit să ştie ca la Muzeul de Artă n-o să prindă mai nimic, în afară de multă lume. Acolo e de mers a doua sau a treia zi după, când ai senzaţia că e ceva teritoriu virgin.


KORNISS PÉTER, FOTOGRAFII 1967-2008, Muzeul de Artă Cluj, miercuri, 3 martie 2010, orele 17.00.

Korniss Péter, membru al Consiliului Administrativ al Fundaţiei W. Eugene Smith Grant din Statele Unite, membru al Consiliului Administrativ al Fundaţiei World Press Photo din Olanda, membru fondator al Asociaţiei Sony World Photographic Academy, posesor a numeroase premii naţionale (Balazs Béla, 1974; Artist Emerit, 1983; Kossuth, 1999) şi premii internaţionale, printre care mult râvnitul premiu Pulitzer (2004) autor a 14 volume de fotografie, colaborator al faimoaselor reviste de fotografie National Geographic şi GEO, cu expoziţii personale prezentate în prestigioase galerii de fotografie sau în muzee din şaisprezece ţări din Europa, America şi Asia – prezintă de data aceasta triumfător, cu o primă expoziţie eveniment, în oraşul său natal CLUJ-NAPOCA.

Expoziţia de pe simezele Muzeului de Artă Cluj-Napoca cuprinde o selecţie din lucrările maestrului executate în satele româneşti şi ungureşti din Ardeal în perioada 1967-2008 cuprinzând zonele în care tradiţia populară, atât portul, cât şi obiceiurile s-au păstrat intacte. De-a lungul anilor, artistul care nu se consideră un fotoreporter a surprins cu aparatul de fotografiat, cu obiectivitate, nu numai păstrarea acestor tradiţii ci, inevitabil şi schimbarea, metamorfozarea, dezintegrarea acestora. „Ca fotograf documentarist am dorit să fiu întotdeauna obiectiv, dar în sinea mea ştiam că acest lucru e imposibil. Ştiam că natura mea, felul meu de-a fi, cunoştinţele mele acumulate şi sentimentele pe care le am îşi pun amprenta asupra a ceea ce văd şi a felului în care văd şi fotografiez. Mesajul imaginilor mele se contura astfel inevitabil, înainte ca eu să apăs pe butonul declanşator”, mărturiseşte autorul.

Categorii:Uncategorized
  1. ggl
    Martie 2, 2010 la 10:10 am

    Eu merg la vernisajul aceste expoziţii doar ca să imi iau cartea sau cărţile până nu se gată, că altfel n-aş veni să mă înghesui degeaba cu toţi fursecarii beţivi care vin numai ca să consume, cu studenţii de la UAD cu impresii artistice, şamd. După vernisaj într-adevăr, muzeul e cam gol. La expoziţia cu porcul eram doar eu, supraveghetoarea şi porcul. Apoi a venit şi paznicul. Numai la Perjovschi mai era ceva lume. Deci clar am să merg de două ori la expoziţia asta.

  2. perdevara
    Martie 3, 2010 la 4:49 pm

    de beut o fost vin, dar doamna supraveghetoare o spus: momentan intrarea in aceasta zona cu vin este interzisa.

    deci doho nu mai duce de nas populatia din campus :))

  3. ggl
    Martie 3, 2010 la 7:39 pm

    Mai bine. Note to self: daca fac vernisaj sa dau de baut numai la prieteni.

  4. Martie 15, 2010 la 2:54 pm

    Am ajuns in sfarsit la expo: e excelenta!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

