Prima pagină > Uncategorized > miros reavăn de puiet

miros reavăn de puiet

Peste 80 de persoane ne-am adunat azi, pe o vreme splendidă, să plantăm 1.000 de puieţi de stejar roşu şi frasin pe dealurile din capătul B-dului Muncii din Cluj. Erau deja alte câteva mii de puieţi plantaţi cu alte ocazii. Sper ca peste câţiva ani viitorii localnici, dintr-o zonă care se dezindustrializează încet-încet şi în care încep să se construiască noi cartiere, să se bucure de un parc sau o pădurice. Îi felicit pe organizatorii de la firma Servelect, pe membrii Cercului de Peisagistică de la USAMV şi pe cei de la Greenpeace, dar şi pe participanţi, foarte mulţi neafiliaţi, dar care au răspuns la apel.

Mi-a rămas impregnat pe retină şi pe buricele degetelor mirosul reavăn al pământului, mai ales că nu am avut posibilitatea să mă bucur de el prea des. Am plantat alături de prietenă vreo douăzeci de puieţi şi mă bucuram cu un entuziasm de copil când frământam pământul printre mâini. Nu am avut bunici la ţară, am crescut printre betoane, jocuri de echipă şi cărţi, deşi nu mă bucur neapărat că am pedigree de orăşean get-beget.

Când mi s-a dat lopata, mă temeam să nu fac asemenea unor soldaţi în urmă cu vreo 40 de ani. La un concurs de atletism li s-a dat ordin soldaţilor, înaintea probei de obstacole de 3.o00 de metri, să sape groapa de dinaintea obstacolului cu apă şi apoi să toarne apă. Concursul a început, sportivii aleargă primul tur fără acel obstacol, pentru ca la al doilea tur primul sportiv să sară în apă, al doilea să vină după el şi apoi al treilea. Al patrulea s-a oprit şi n-a mai sărit. În mod curios, nici unul nu mai vroia să iasă. Soldaţii au primit ordin să sape, nu şi cât să sape. Totuşi, organizarea a fost desăvârşită aici, semn că nu am înecat în pământ vreun puiet. Dacă vreţi să faceţi şi voi ceva asemănător, 1.000 de puieţi costă 600 de lei, iar oameni care să se priceapă cât de cât la plantări se pot găsi în organizaţiile de mediu ori la vreo facultate de profil. Foto. sunt făcute de Andreea Durkovics.

Categorii:Uncategorized
  1. ggl
    Aprilie 18, 2010 la 8:12 pm

    Chiar daca nu m-am alatura voua, apreciez foarte mult ceea ce ati facut.

  2. ggl
    Aprilie 18, 2010 la 8:19 pm

    Apropo, de unde putem cumpara puieti? Usamv?

  3. Aprilie 19, 2010 la 4:50 am

    Vor fi si alte ocazii, mai ales ca pare un do it yourself ok (+ aprobarea primariei). Din cate am inteles, puietii s-au cumparat de la ceva pepiniera din apropierea Turdei.

  4. perdevara
    Aprilie 19, 2010 la 7:04 pm

    Eu am mai participat la actiuni de impadurire. In general, la Tasuleasa Socialm puietii sunt primiti de la ocolul silvic. Astfel de actiuni se pot organiza saptamanal. In ultima vreme chiar sunt fonduri pentru astfel de actiuni. Amintesc aici doar proiectul de la Petrom, Tara lui Andrei.

  5. perdevara
    Aprilie 19, 2010 la 7:06 pm

    Astfel de actiuni se fac primavara si toamna. Cand am spus saptamanal am uitat sa mentionez perioada ( 15 martie – 1 mai si 1 octombrie – 15 noiembrie).

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

